Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2023

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

 Σχολική Μονάδα: 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

Σχολικό Έτος: 2022 - 2023


Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου 

Το 1ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας βρίσκεται στην πόλη της Χαλκηδόνας του ομώνυμου Δήμου στην επαρχία της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές φέτος ήταν 187 και τα τμήματα 9. Αντιστοίχως οι αίθουσες διδασκαλίας ήταν 9 και λειτούργησαν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια πληροφορικής, τεχνολογίας και φυσικής - χημείας, καθώς και βιβλιοθήκη. Οι μαθητές έρχονταν και πάλι από τα γύρω χωριά και μεταφέρονταν καθημερινά με μισθωμένα λεωφορεία. Οι γονείς και οι κηδεμόνες τους κατατάσσονταν στο μεσαίο κοινωνικοοικονομικό στρώμα και ήταν κυρίως γεωργοί, εργάτες, δημόσιοι / ιδιωτικοί υπάλληλοι και ελεύθεροι επαγγελματίες. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά υπηρέτησαν στο σχολείο 15 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, από τους οποίους οι 14 με οργανική θέση. Οι θέσεις των καλλιτεχνικών και της μουσικής  καλύφθηκαν. 


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 

Θετικά σημεία 

Ο Σύλλογος της σχολικής μας μονάδας είναι σε μεγάλο ποσοστό ο ίδιος για αρκετά χρόνια, με αποτέλεσμα να είναι ευέλικτος, συνεργατικός, συμμετοχικός και υποστηρικτικός σε όλες τις δραστηριότητες που αφορούν την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία. 

Εκτός από τη φυσιολογική ροή διδασκαλίας και μάθησης, λαμβάνει ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές που παρουσιάζουν μαθησιακές ή ενταξιακές δυσκολίες, ώστε αυτές να μην αποτελούν αιτία διακρίσεων μεταξύ των μαθητών, αλλά και λόγο μαθητικής διαρροής. 

Κατά συνέπεια των παραπάνω, δεν παρατηρούνται ανησυχητικά φαινόμενα σχολικής βίας ή εκφοβισμού και υπάρχει ένα ήρεμο σχολικό περιβάλλον. 

Συχνές επιμορφώσεις με ποικιλία θεμάτων διδακτικού και παιδαγωγικού περιεχομένου

 Αύξηση ενδοσχολικών εκδηλώσεων (θεατρικές, αθλητικές, μουσικές, επιστημονικές) 

Ανάπτυξη δράσεων για ζητήματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα (ρατσισμός, εξαρτήσεις, διατροφή και ανακύκλωση


Σημεία προς βελτίωση 

Διοικητική λειτουργία

 Θετικά σημεία 

Θετική ήταν η συνεργασία όλων των φορέων που απαρτίζουν τη σχολική κοινότητα και κυρίως σημαντικό ήταν το άνοιγμα στην τοπική κοινωνία με σκοπό τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και την ασφάλεια των μαθητών.


Σημεία προς βελτίωση 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 Θετικά σημεία 

Ως θετικά σημεία για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών κρίνονται:

  • Η αξιοποίηση των γνώσεων από τη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα στην εκπαιδευτική διαδικασία 
  • Η ικανοποιητική συμμετοχή των διδασκόντων στα προτεινόμενα επιμορφωτικά προγράμματα, σεμινάρια και ημερίδες.
Σημεία προς βελτίωση 
Ως σημαντικά σημεία προς βελτίωση κρίνονται τα εξής: 
  • Η ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε ενημερωτικές ημερίδες.
  • Η ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

Λειτουργία 
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) 
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Σχολική διαρροή - φοίτηση 

Λειτουργία
 Διοικητική λειτουργία 

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) 
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας 
Λειτουργία 
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
 Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις 

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων 
Τα σημαντικότερα αποτελέσματα ανά δράση είναι: 
1. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν στο θέμα της διαφορετικότητας, συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς και εκφράστηκαν  ποικιλοτρόπως (ζωγράφισαν, κατασκεύασαν, μοίρασαν και συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, αντάλλαξαν ευχές και απόψεις, δημιούργησαν κολάζ).

2. Το σχολείο εξασφάλισε αναλώσιμα υλικά και ηλεκτρονικές συσκευές, αλλά κυρίως ήρθε σε επικοινωνία και επαφή με την τοπική κοινωνία και δημιούργησε τις συνθήκες για ένα ανοιχτό σχολείο.

 Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
 Ιδιαίτερες δυσκολίες στην εφαρμογή και υλοποίηση των δράσεων που σχεδιάστηκαν δεν παρατηρήθηκε. Όσες λίγες παρουσιάστηκαν οφείλονταν στους περιορισμούς που δημιούργησε και επέβαλε η πανδημία και οδήγησαν σε μικρές δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις του προγράμματος. 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά). 
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου