Oι καθηγήτριες,
που οραματίστηκαν την βιβλιοθήκη ως λίκνο διάδοσης γνώσης και κοινωνικής ζωής, εξηγούν
τη δράση τους. Η δημοσιογραφική ομάδα του Β3 συνάντησε την κυρία Πολύζου και
την κυρία Γκίντερ.
*********************************************************************************
Για ποιο λόγο σκεφτήκατε να ανοίξετε την βιβλιοθήκη κατά τη
διάρκεια των εικοσάλεπτων διαλειμμάτων;
Τα
είκοσι λεπτά είναι αρκετός ώστε να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη, ενώ το πεντάλεπτο
διάλειμμα δεν επαρκεί. Στόχος μας είναι να λειτουργεί και τα δύο εικοσάλεπτα,
ώστε να αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο ξεκούρασης και κοινωνικοποίησης των
μαθητών μας.
Ποιος είναι ο αριθμός των βιβλίων που υπάρχουν στη
βιβλιοθήκη; Ποια θεματολογία καλύπτουν;
Έχουμε
περίπου 1500 βιβλία με ποικίλη θεματολογία: λογοτεχνία, ιστορία, επιστήμες,
ψυχολογία, θεολογία, τέχνη κ.τ.λ .
Γιατί σκεφτήκατε να εντάξετε επιτραπέζια παιχνίδια στη
βιβλιοθήκη; Ποιος είναι ο αριθμός των επιτραπέζιων παιχνιδιών;
Όπως
προείπαμε, επιθυμία μας ήταν να αποτελέσει η βιβλιοθήκη μία εναλλακτική πρόταση
για την ξεκούραση και κοινωνικοποίηση των μαθητών μας. Ξεκούραση και
κοινωνικοποίηση μπορεί να υπάρξει για τα παιδιά χωρίς παιχνίδι; Τα παιχνίδια
μας δεν είναι πολλά αλλά καλύπτουν, πιστεύουμε, σε μεγάλο βαθμό τα ενδιαφέροντα
των παιδιών.
Έχετε σκεφτεί να εμπλουτίσετε τη βιβλιοθήκη με περισσότερα
βιβλία; Θα προσθέσετε και άλλα επιτραπέζια παιχνίδια;
Έχουμε
αρχίσει την προσπάθεια να εμπλουτίσουμε τη βιβλιοθήκη μας με περισσότερους
τίτλους βιβλίων μέσω δωρεών. Προς αυτήν την προσπάθεια κινητοποιήσαμε τους
μαθητές μας και ήδη έχουν έρθει κάποια βιβλία. Η προσπάθεια οπωσδήποτε θα
συνεχιστεί. Φυσικά θα θέλαμε και περισσότερα παιχνίδια.
Υπάρχουν πράγματι υπεύθυνοι / ες μαθητές / τριες στη
βιβλιοθήκη που σας αντικαθιστούν όταν απουσιάζετε;
Φυσικά
υπάρχουν και τους ευχαριστούμε πολύ! Η βοήθεια τους είναι πολύτιμη όχι μόνο αν
χρειαστεί να απουσιάσουμε για λίγο, αλλά και όταν είμαστε παρούσες.
Εκτός από το δανεισμό, τη μελέτη βιβλίων και τα επιτραπέζια
παιχνίδια, ποιες άλλες δράσεις πραγματοποιούνται στον χώρο της βιβλιοθήκης;
Στον
χώρο της βιβλιοθήκης συζητάμε, γιορτάζουμε, ζωγραφίζουμε, στολίζουμε,
επικοινωνούμε! Παράλληλα, όχι όμως μέσα στη βιβλιοθήκη μας που είναι μικρή, μία
φορά την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη, έχουμε και τη δράση της Φιλαναγνωσίας!
Οι μαθητές ανταποκρίνονται σε αυτό το εγχείρημα σας; Πόσα,
περίπου, παιδιά επισκέπτονται την βιβλιοθήκη κάθε μέρα ή κάθε μήνα;
Οι
μαθητές που έρχονται στο χώρο της βιβλιοθήκης σταθερά είναι κυρίως μαθητές της
πρώτης τάξης, λιγότεροι της δευτέρας και της τρίτης. Δεν μπορούνε να
υπολογίσουμε τον αριθμό, αλλά είναι αρκετοί. Μάλιστα, επειδή ο κύριος χώρος της
βιβλιοθήκης είναι μικρός, έχουμε επεκτείνει τη λειτουργία της και στο διάδρομο
που τον χρησιμοποιούν τα παιδιά μας για να παίξουν καθισμένα κατά παρέες σε
μαξιλαράκια.
Έχετε ξανακάνει παρόμοιες δράσεις και σε άλλο σχολείο;
Ναι,
και οι δύο, για αυτό και πολύ εύκολα γίναμε ομάδα, για να αξιοποιήσουμε την
εμπειρία μας στο νέο μας σχολείο.
Πιστεύετε ότι όλο αυτό το όραμα της ανοιχτής βιβλιοθήκης
βοήθησε κάποια παιδιά;
Αδιαμφισβήτητα.
Τώρα πια κάθε παιδί δεν έχει λόγο να είναι μόνο, όλοι μπορούν να μπουν στην
παρέα της βιβλιοθήκης.
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε από τη δημοσιογραφική ομάδα του Β3:
Μοχάμεντ Ράιαν και Χεκουρανάï Κλοένα
Τεχνική υποστήριξη και ηχοληψία: Γιαννακάκης Ιωάννης, Δαζελίδης Παναγιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου